Google Ads – co to właściwie jest?
Zanim przejdziemy do omawiania rodzajów kampanii Google Ads, musimy na początku nieco przybliżyć samo pojęcie. Otóż Google Ads to nic innego, jak po prostu system reklamowy Google umożliwiający wyświetlanie najróżniejszych reklam w ramach swojej sieci. Reklamy te mogą być między innymi w formie tekstowej, graficznej, produktowej, wideo, Gmail oraz mapach Google, zamieszczane bezpośrednio w wyszukiwarce, w serwisie YouTube, a także na stronach i w aplikacjach.
Zaletą kampanii Google Ads jest przede wszystkim to, że komunikaty są kierowane do konkretnej grupy osób i już pierwszego dnia zauważamy wzrost widoczności serwisu. Do tego nie musimy nic zmieniać na naszej stronie, w żaden sposób nie ingerujemy w jej strukturę.
7 sytuacji, kiedy warto postawić na Google Ads
Działania w ramach Google Ads przynoszą wymierne efekty i warto skorzystać z takiego sposobu zaistnienia w sieci oraz pozyskania wartościowego ruchu. Co jeszcze jest ważne, to by reklama zadziałała, musi być odpowiednio skonstruowana i stargetowana. Najlepiej powierzyć to zadanie specjalistom, którzy doskonale znają się na tym fachu. Przykładem jest agencja Sempai, która może pochwalić się elitarnym certyfikatem Premier Partner Google Ads. Już od szesnastu lat z powodzeniem prowadzi kampanie płatne dla najróżniejszych branż.
Kiedy zainwestować w taką reklamę? Znaleźliśmy co najmniej siedem sytuacji. Oto one:
- tuż po założeniu nowego sklepu internetowego lub innego biznesu;
- do sprawdzenia, czy dany start-up ma potencjał i czy jest popyt na dany produkt lub usługę;
- po stworzeniu nowej witryny internetowej;
- przy akcjach specjalnych, typu Black Friday, święta, weekendy zniżek;
- by umocnić swoją pozycję nad konkurencją;
- do realizacji krótkookresowych celów, na przykład przy produktach sezonowych;
- przy stronach trudnych do wypozycjonowania organicznego, czyli stronach typu one page (jak wizytówka firmy) oraz landing page.
Rodzaje kampanii Google Ads
Google Ads to potężna machina, którą możemy podzielić przede wszystkim na dwie główne kategorie:
- Search, czyli kampanie w sieci wyszukiwania – to reklama tekstowa, którą klient widzi dokładnie w tym momencie, w którym wpisuje w wyszukiwarkę zapytanie o konkretny produkt bądź usługę. Co ważne, kampania musi być ustawiona w taki sposób, by trafiała do odbiorców znajdujących się na różnych poziomach lejka zakupowego;
- Display, czyli kampanie w sieci reklamowej – to reklama graficzna, która dostosowuje swój wygląd, format i rozmiar do miejsca, gdzie będzie wyświetlana.
W ramach Google Ads Display mamy kampanie:
- wideo na YouTube;
- remarketingowe;
- produktowe w Google Zakupy;
- Performance Max (wyświetlające się dosłownie w całym ekosystemie Google);
- Discovery, oparte na sztucznej inteligencji (wyświetlające się na YouTube, w Gmail oraz na kartach Google Discover).
Na koniec jeszcze kilka słów o rozliczaniu kampanii Google Ads. Możemy wybierać pośród kilku modeli, jak na przykład rozliczanie za każde kliknięcie, za samo jej wyświetlenie czy za pozyskanie konkretnej akcji. Kampanię uruchamiamy w dowolnym momencie i także w dowolnym momencie możemy ją wstrzymać. Nie czekaj i skorzystaj z szansy, jaką daje Google Ads!
Artykuł sponsorowany