Radio Rekord Radom 28 lat z Wami Radio Rekord Radom 28 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

POWER w Ekonomiku

POWER w Ekonomiku
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

Dzięki realizacji projektu dofinansowanego z Funduszy Europejskich „Praktyki zawodowe - zaprogramowani na sukces” PO WER „Międzynarodowa mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” o nr POWERVET-2020-1-PL01-KA102-079681 uczniowie klas trzecich w zawodach technik ekonomista, technik logistyk, technik spedytor oraz technik eksploatacji portów i terminali spędzili miesiąc w Sewilli i Maladze na praktykach zawodowych u zagranicznych pracodawców. Zdobywali tam nie tylko doświadczenie zawodowe, ale także zwiedzali i poznawali bogatą kulturę Andaluzji.

Kwota dofinansowania projektu wyniosła 635 649,54 zł. W ramach wsparcia indywidualnego beneficjenci projektu mieli opłacone zakwaterowanie i pełne wyżywienie, ubezpieczenie, bilety lotnicze, transfery na i z lotniska, bilety miejskie, kursy języka angielskiego oraz hiszpańskiego, a także wycieczki.

Uczestnicy projektu odbywali staże zawodowe w hiszpańskich firmach, w zależności od specyfiki swojego zawodu. Pod okiem opiekunów wykonywali powierzone im obowiązki oraz doskonalili i rozwijali umiejętności zawodowe.

Uczniowie w zawodzie technik ekonomista podczas praktyk zawodowych poznawali strukturę firmy, zapoznawali się z dokumentacją, segregowali i klasyfikowali dokumenty, przetwarzali faktury i rachunki, zajmowali się bazą klientów.

Nauka zawodu techników logistyków obejmowała przyjmowanie, przechowywanie i wydawanie towarów z magazynu, monitorowanie poziomu i stanu zapasów, obsługiwanie programów magazynowych, prowadzenie dokumentacji magazynowej oraz monitorowanie procesów produkcyjnych, dystrybucyjnych i transportowych.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Spedytorzy zajmowali się organizacją transportu oraz obsługą klientów i kontrahentów. Planowali, organizowali i dokumentowali procesy transportowe i spedycyjne. Przyjmowali i wydawali towar z magazynu.

Uczniowie w zawodzie technik portów i terminali w ramach swoich zadań prowadzili racjonalną gospodarkę opakowaniami i kontenerami, planowali prace i wykonywali czynności związane z przeładunkiem i magazynowaniem towarów.

Uczestnicy porozumiewali się ze swoimi opiekunami oraz współpracownikami w języku angielskim. Dodatkowo odbyli kurs języka hiszpańskiego, który ułatwił im codzienną komunikację.

Okazją do szlifowania obu języków były zakupy, popołudniowe spacery po Maladze lub Sewilli, a także weekendowe wycieczki do Kadyksu, Kordoby, Granady i na ścieżkę króla w Caminito del Rey. Uczestnicy projektu poznali historię oraz architekturę tych miejsc, zwiedzali zabytki, podziwiali krajobrazy oraz smakowali lokalnej kuchni.

Na potwierdzenie udziału w stażu uczniowie otrzymali certyfikaty precyzujące zdobyte umiejętności zawodowe oraz certyfikaty Europass i certyfikaty ukończenia kursu języka hiszpańskiego na poziomie A1. Dokumenty te z pewnością wzbogacą ich CV i w przyszłości ułatwią zdobycie zatrudnienia.

Pobyt na stażu zagranicznym dostarczył uczestnikom wielu wrażeń, umożliwił im otworzenie się na inną kulturę. U uczniów rozwinął się europejski sposób myślenia, chęć prowadzenia konstruktywnego dialogu międzykulturowego, stali się oni otwarci na nowe trendy w nauce oraz na poznawanie i rozumienie nowych zjawisk kulturowych w Europie. Dzięki pracy w międzynarodowym środowisku projekt wpłynął także na kształtowanie postaw. Uczniowie pozbyli się ksenofobii, stali się bardziej tolerancyjni.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Młodzi ludzie odpowiedzialnie podeszli do swoich zadań, a test na samodzielność zdali na piątkę. Chcieliby powtórzyć taki wyjazd w przyszłości i polecają go swoim znajomym.

W związku z zawodowym profilem Zespołu Szkół Ekonomicznych w Radomiu jej absolwenci tworzą strategiczną grupę na rynku pracy. Pragniemy w naszej szkole nadal promować europejski model kształcenia, głównie praktycznej nauki zawodu, co związane jest z zapewnieniem odpowiednich miejsc praktyk dla przyszłych uczniów.

Po więcej informacji na temat działań projektowych Ekonomika zapraszamy na naszą stronę internetową www.zse.radom.pl

materiał partnera

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ

Chcemy, żeby portal CoZaDzien.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.

Ze względu na sytuację na Ukrainie i emocje, jakie pojawiają się przy tej okazji, zdecydowaliśmy w najbliższym czasie wyciszyć komentarze na naszej stronie. Zachęcamy do dyskusji w mediach społecznościowych. Apelujemy o wzajemny szacunek i zrozumienie.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy